Gast- & Klantgerichtheid

Middels intensieve, praktijkgerichte trainingen kunt u bewerkstelligen dat uw medewerkers zich gemakkelijker aanpassen aan snelle veranderingen binnen en buiten uw organisatie.

Reflect kan onderstaande workshops op maat verzorgen: 

Gastheerschap & Klantgerichtheid
Gastheerschap en klantgerichtheid zijn haast vanzelfsprekende begrippen die door iedere medewerker op een eigen manier geïnterpreteerd kunnen worden. In hoeverre komt dit werkelijk overeen met de verwachtingen en de beleving van uw gasten en/of klanten ? Lees meer

Gesprekstechnieken

Veel gasten en klanten maken van hun hart geen moordkuil als de beschikbaarheid of de kwaliteit van uw faciliteiten en uw dienstverlening niet matcht met hun verwachtingen. In deze en andere lastige situaties moeten uw medewerkers dan de gast proberen te overtuigen, kalmeren en tevredenstellen. Dit is soms echter gemakkelijker gezegd dan gedaan. Lees meer

Klachtenbehandeling

Hoe goed uw producten en diensten ook zijn, toch kan het gebeuren dat een gast of klant niet altijd even tevreden is. Gasten en klanten denken negatief over bedrijven die een klacht traag, slecht of helemaal niet oplossen. Lees meer

Conflicthantering

In elke werkomgeving kunnen conflicten ontstaan. Doordat veel mensen een conflict als destructief ervaren, roepen conflictsituaties vaak spanningen op. Lees meer

Omgaan Met Stressvolle Situaties

Een beetje spanning maakt dat we scherp opletten, snel reageren en goed presteren. Maar soms willen we te veel, wordt er te veel van ons gevraagd. Zulke situaties zorgen voor extra spanning, zeker als deze te lang aanhouden. Als het niet meer lukt om zich goed te ontspannen; dan stress is een probleem geworden. Lees meer